FANDOM

A CSR Racing játékokban minden autónak hét alkatrésze van, melyek mind 5. szintig fejleszthetők fel. Habár ugyanazt a célt szolgálják, a CSR Classicsban pár alkatrész másképp jelenik meg, vagy kicsi módosításon esett át.

Az alkatrészek és leírásaik

Motor

EnginePart

A leghatásosabb teljesítménynövelő fejlesztés, a legtöbb autó esetében viszont a legdrágább is. A negyedik szintű motorfejlesztés hatására megváltozik az autó fordulatszáma is (kivéve a McLaren F1 GTR-nél és a Pagani Huayránál), ezzel magasabb végsebességet biztosítva.

Turbó

TurboPart

Szintén teljesítménynövelő alkatrész, csak nem olyan nagy mértékű - ebből adódóan kicsit olcsóbb is a motorfejlesztésnél.
A CSR Classicsban ez az tuninglehetőség karburátorfejlesztésként jelenik meg, mivel a '80-as évek előtti autókban még porlasztórendszereket használtak, nem pedig különféle szívórendszereket, mint a maiakban. Egyébként teljesen ugyanazt a célt szolgálja, mint az előbbi.

Szívócsonk

IntakePart

A legkisebb erőt adó fejlesztés, de a legolcsóbb is - nem csak a teljesítménynövelő, hanem mindegyik alkatrész közül. Szintenként általában csak 1-2 PP(Power Point = Erőpont)-tal növeli meg az autó értékét.

Nitró

NitrousPart

A dinitrogén-oxid, avagy a kéjgáz (N2O) a legtöbb ember számára talán az ilyen autós játékokból ismert, mint - a versenyző legjobb barátja, - a nitró. Gyárilag természetesen egyetlen autóban sincs ilyen befecskendező-rendszer, ebből adódóan nem is jelenik meg a képernyő bal oldalán a piros N2O gomb.
A legtöbb autónál ez a legdrágább alkatrész mind közül. Az első két fejlesztés csak a löket időtartamát növeli, a harmadiktól viszont már a löket ereje lesz nagyobb.

Szupernitró
A főnökök elleni legutolsó, High Stakes Challenge verseny során a játékosnak lehetősége van ún. "Szupernitrót" vásárolnia. Segítőnk minden ilyen verseny előtt felajánlja, hogy vásároljuk meg, különben sokkal nehezebb dolgunk lesz az adott főnökkel. Tény, hogy tényleg sokkal erősebb a sima nitrónál, viszont van egy komoly hátulütője - ennek megvásárlása valódi pénzt igényel.

Alváz

BodyPart
Carrestores

A CSR Classics helyrehozási mechanikája, ami a játék sajátosságának számít.

Az alvázfejlesztés két dolgon alapul - a fölösleges berendezések/tartozékok eltávolításán, vagy a megtartandók könnyebb súlyúakra cserélésén. Súlycsökkentése mellett azonban van egy hátránya: kicsit az autó tapadásán is ront.

Ennek a fejlesztésnek a CSR Classicsban fontosabb szerepe is van, ugyanis ez felel autónk külsejéért is. Ha nem alkalmazunk ilyen fejlesztést, akkor autónk rozsdától rohadó, leharcolt külsejű lesz. Az alvázfejlesztések előrehaladtával minden ilyen rozsda, kosz és sérülés eltűnik, a kopott festés újra csillogó lesz, emellett új matricákat is rakhatunk utána autónkra. Az ötödik szintű alvázfejlesztés új (pl. flip-flop, vagy gyöngyház) festéseket is ad.

Gumik

TiresPart

Az abroncs a teljesítménynövelők után a második legfontosabb alkatrésztípus - hiszen az erő semmit sem ér tapadás nélkül. A tapadás növelésével megszűnik a kipörgés, ezzel pedig javul az autó gyorsulása. Egyetlen "hátránya", hogy ezzel a végsebesség is csökken (nem mintha ez 1/4 mérföldes futamoknál sokat számítana).
A CSR Classicsban, akárcsak az alvázfejlesztés, ez is hatással van a külsőre, épp ezért ez a tuningopció itt gumik és felnik néven jelenik meg. Ötödik szintű abroncsfejlesztés hatására igazi versenygumik kerülnek az autóra.

Sebváltó

GearboxPart

A sebváltó fejlesztésével az autó váltási ideje rövidíthető le. A legtöbb kocsinál minden ilyen második szintű fejlesztés súlyt csökkent, a negyedik pedig tapadást növel.

Import alkatrészek

Minden 4. és 5. szintű fejlesztés import alkatrész, ami azt jelenti, hogy ezek szállítási időt igényelnek. Hogy mennyit, az az autó szintjétől függ. Az első szinten 2, a másodikon 6, a harmadikon 12, a negyediken 20, az ötödiken pedig 30 percet kell várni, hogy egy import alkatrész megérkezzen. Igaz, egy kis Aranyért cserébe lehetőség van azonnal kiszállíttatni őket (bár jobban megéri kivárni, mert Aranyat túl nehéz gyűjteni ahhoz, hogy ilyen kis apróságokra menjen el).