FANDOM

A CSR Classics egy ingyenesen játszható telefonos játék, amit a NaturalMotion Games adott ki, először iOS-re 2013. október 17-én. Az Android Google Play Áruházába körülbelül fél évvel később, 2014 március vége felé került ki. (elődjével ellentétben ez a játék nem jelent meg Windows operációs rendszerű telefonokra)

Csrclassicslogo

A játékról

Játékmenet szempontjából a CSR Classics rengeteg dologban hasonlít az eredeti CSR Racingre. A versenymódok (ladder, restriction, daily battle...), a különféle opciók (szerelő felbérlése, autónk vizuális testreszabása...) és sok más minden megmaradt a játékban. Teljesen ugyanolyannak a két cím azért mégsem mondható, hiszen vannak kisebb-nagyobb változások, illetve pár újdonság:

  • Autókínálat: mint azt a játék nevéből már le lehetett vonni, a CSR Classicsban egyetlen modern-kori autó sem fogunk találkozni. A CSR Racinggel ellentétben ez a játék autókínálat terén az '50-estől a '80-as évek autóira fókuszál: amerikai izomautók, európai luxusautók, japán sportautók (igaz, ezekből viszonylag kevés van), a legutóbbi frissítésben pedig a Hot Rodok is helyet kaptak.
  • "Kipofozás": a CSR Classicsban megjelent egy új játékmechanika, ami
    Carrestores

    A CSR Classics talán legjellegzetesebb játékmechanikai újítása, a helyrehozás.

    autónk helyreállításáról szól. Itt ugyanis már két külön állapotban lesz lehetőségünk megvásárolni egy-egy autót: van a "szeretett" (értsd: karbantartott), és a "nem szeretett" (elhanyagolt) állapot (ezek közül egyértelműen az utóbbi vásárlási opció a drágább, kivétel nélkül mindegyik autó esetében aranyba kerül). Ha elhanyagolt állapotú autót vásárolunk, akkor nem csak a külsejét kell helyrehoznunk, hanem még sokkal több alkatrészt is nekünk kell megvásárolni (a karbantartott autók ugyanis bizonyos szintre fejlesztett alkatrészekkel vannak ellátva).
  • Alkatrészek: Az alábbi alkatrészek le lettek cserélve, vagy apróbb változtatásokon estek át:
    • Az egyszerű alvázfejlesztést (body upgrade) "felváltotta" az ún. helyrehozás (restore), ami a teljesítményjavulás mellett most már autónk vizuális megjelenéséért is felel. Az első négy szintű ilyen fejlesztés ráadásul néhány új matricázást, az ötödik pedig speciális (pl. flip-flop, vagy gyöngyház) festést is felold.
    • A fentebb említett mechanikai rendszer a kerekekre is vonatkoznak, ebből adódóan ezek a fejlesztések "gumik és felnik" (tires & rims) néven érhetőek el a játékban.
    • A turbót szintén felváltotta a karburátorfejlesztés (mivel az akkori autókban még porlasztórendszereket használtak, nem pedig különféle szívórendszereket, mint a maiakban).
    • Autók mellett most már adott alkatrészekre is véletlenszerűen megjelenhetnek bizonyos %-nyi árengedmények, melyek kb. 1 napig szoktak tartani.
  • Verseny: A CSR Racingből megismert 1/2 mérföldes futamok a CSR Classicsból ki lettek szedve, vagyis itt csak 1/4 mérföldes futamokon versenyezhetünk (valószínűleg azért, mert az itt megjelenő autóknak nincsenek annyira komoly teljesítményük mint a mai moderneknek, így ezek a futamok túl hosszúak is lennének).
    • A Daily Battle rendszere egy kicsit át lett dolgozva: míg a CSR Racingben csak négy ("arany napok" esetében 6) óránként volt lehetőségünk ilyen versenyen részt venni, addig a CSR Classicsban egymás után letudható az összes ilyen futam. Az egyetlen hátulütője ennek, hogy emiatt csak napi három alkalommal játszhatunk ezzel a versenymóddal - még akkor is, ha mind a három alkalommal veszítünk.
  • Többjátékos mód: a CSR Classics többjátékos módja apróbb részletekben eltér a CSR Racingétől: kezdve onnan, hogy a feloldásához elég a 2. szintet elérni (míg az előző játékban a 3.-at kellett). A fő különbség azonban, hogy a többjátékos menüben lehetőségünk van bronz, ezüst, vagy arany "ligába" csatlakozni.